Kijevas amžinai alkanų akimis

0 Shares

Kijevas yra jėga dėl kelių dalykų. Pirmiausia, skrydžio trukmė – ten nusigauti gyvenant Vilniuje užtrunka trumpiau nei nuvažiuoti iki jūros. Su visais saugos apėjimais ir nuvažiavimais iš/į oro uostą, nes skrydžio trukmė – vos 1 valanda. Antra, kainos. Nors jos kasmet darosi vis europiškesnės, sumos restoranų sąskaitose, o ypač parduotuvių čekiuose, kaskart maloniai nustebindavo. Ir galiausiai pats miestas – Lietuvai gana artimas, nes miegamieji rajonai panašūs į mūsų Fabijoniškes ir Lazdynus, bet miesto centras – sutvarkytas ir malonus visą dieną tiesiog vaikščioti su tikslu ar be jo.

Ką nuveikti?

Nemeluosiu – nors Kijeve buvome 4 dienas (3 naktis), visa kelionė norom nenorom pavirto į gastro kelionę. O bet tačiau – ir be restoranų ar kavinių, Kijeve tikrai yra veikti ką.

Vaikščioti

Kad ir kur keliautume, mes dažniausiai bent dieną paskiriam tam, kad užsidėtume varnelę ant žymiausių lankytinų objektų kažkokiame mieste. Kaip ir bet kuriame kitame Europos mieste, tai, žinoma, cerkvės, katedros ir gražios gatvelės. Man asmeniškai labai patiko Kijevo žaluma – daug gražių ir sutvarkytų parkų, kur norisi pasiimti puodelį kavos ir tiesiog pasėdėti.

Sutrauktas lankytinų objektų sąrašas:

• Saint Sophia’s katedra
  • Auksiniai vartai
  • The Motherland skulptūra
  • Saint Andrew’s banžnyčia
  • Mariyinsky rūmai
  • Taras Shevchenko parkas
  • Saint Volodymyr kalva
  • Khreschatyk parkas ir apžvalgos tiltas

Aplankyti PinchukArtCenter

Kita mūsų mini tradicija – nukeliavus į jį aplankyti modernaus meno centrą ar muziejų. Kijeve irgi neatsilaikėm ir aplankėm PinchukArtCenter. Nors tuo metu ten kabojo Boris Mikhailov ekspozicija, kurios realybė mane kiek patraumavo, pirmo aukšto ekspozicija likau sužavėta. Ypač, kai prastovėjusi 5 minutes prie vienos instaliacijos, pamačiau, kad čia lietuvio Igno Krunglevičiaus darbas.

Nusigauti iki turgaus ir vintažinių parduotuvėlių

Kijevas garsėja ne tik gražia architektūra, bet ir savo radybomis turguje ir krautuvėlėse. Mes aplankėm tik Lesnaya market, kuriame prasikusti drabužių krūvose būtų galima VISĄ dieną, neperdedu. Norėjau nufotografuoti dydį, bet buvau aprėkta piktos pardavėjos. 🙁
Jeigu būtume spėję kitas turgus mano wishliste buvo Petrovka – garsusis sendaikčių blusturgis.
Užsukome į porą vintažinių krautuvėlių pačiame Kijevo centre. Man labiausiai patiko kavinė–vintažinė krautuvėlė „Laska“.

Mano vienintelė nuotrauka iš turgaus, kol nebuvau apšaukta. Tokių angarų yra dauuuug.

Ką dar veikti ko mes nenuveikėme?

Kadangi iškeliavome per patį karštį (vieną dieną jutiminė temperatūra siekė 36C), atsisakėme savo kelionės į Černobylį. Kiek girdėjau – visi atsiliepimai teigiami, bet mažas tipsas – užsisakinėkite ekskursijas mėnesį prieš. Likus kelioms dienoms iki kelionės, kainos ženkliai išauga, o be gido į Černobylio teritoriją nepateksite.

Kur valgyti?

Valgyti Kijeve, patikėkit manim, yra kur! Prieš iškeliaudama susirinkau visų draugų ir pažįstamų rekomendacijas ir tų 4 dienų tikrai neužteko visoms joms išbandyti. Bet surašysiu vietas, kuriose džiaugėmės maistu.

Pusryčiai

ZigZag. Šioje vietoje išbandėme du pusryčių patiekalus – scrambled eggs ir sunny side ups kiaušinių lėkštes. Viskas super šviežia, visko super daug, aptarnavimas super malonus. Mano akį kaip visada patraukė dar ir interjeras.

Sąskaita už scrambled eggs, sunny side ups, dvi mimozas su šviežiai spaustomis sultimis ir kavos puodelį siekė apie 24-25 Eur. Kaip Kijeve, brangokai, bet verta dėl vibe’o ir porcijų.

Milk Bar. Dar viena populiari vieta, pamėgta ir tarp vietinių, ir turistų. Čia valgiau SKANIAUSIUS varškėtukus (ukr. syrniki), kokius esu ragavusi gyvenime ir kokius tikrai bandysiu atkartoti savo virtuvėje. Kompanionas ragavo omletą su jautiena ir sriracha ir taip pat liko patenkintas.

Sąskaita už syrniki, omletą, braškių ir mėtų smoothie ir kavos puodelį siekė apie 16-17 Eur.

Lviv Croissants. Nors pirma maniau, kad čia maža kavinukė su gražiu neoniniu logotipu, po to paaiškėjo, kad čia visas tinklas. Nors kruasanai patys ne stebuklingi (daugiau miltų negu sviesto), bet pats konceptas patiko, nes kruasanų įdarų pasirinkimas – wowoweewa. Dar labai patiko sąskaita – už du kruasanus su skirtingais įdarais (vienas su daržovėmis ir sunny side up kiaušiniu, kitas su tunu ir daržovėmis) ir dvi šaltas kavas nesiekė 6 Eur.

Pietūs ir vakarienės

Mama manana. Turbūt dažniausiai prie vietinės virtuvės restoranų matyta vieta, nors jų specializacija – ne ukrainietiška, o gruziniška. Ragavome charčio, čanachus ir veršienos kepsnius su kaulu. Barščiai ir čanachai labai, veršienos kepsneliai kiek sausoki, bet visumoje – visai nieko. Ar antrą kartą eičiau atvykusi į Kijevą? Turbūt ne, bet pabandyti buvo verta.

Suma – už visą išvardintą maistą ir tris bokalus alaus sumokėjome maždaug 30 Eur.

Chicken Kiev. Gana standartinė vieta, patiekianti klasikinius ukrainietiškus patiekalus kiek moderniau. Ragavome barščius, jautienos tartarą, klasikinius ukrainietiškus koldūnus vareniki, Kijevo kotletą ir porą kokteilių. Labai patiko vareniki – tiek tešla, tiek įdaras. Tartaras kaip tartaras, o Kijevo kotletas patiektas su kauliuku ir jo rūbeliu – klasikų klasika.

Už sriubą, tartarą, koldūnus, Kijevo kotletą ir 2 įmantrius kokteilius sumokėjome, sakyčiau, Vilniaus kainomis mažokai – 27 Eur.

Kitaiskyi Privet (China Hi). Man turbūt labiausiai Kijeve įstrigusi vieta, tiekianti kiniškos virtuvės maistą. Ragavome vabaliukus (ne pirmas kartas – mes juos mėgstam), salotas su jautiena ir agurkais (vidutiniškos) bei noodles’us (patiko). Įsimintinas ir maistas, ir interjeras. Pastarojo nuotraukų Instagrame tikrai daugiau negu patiekalų kadrų, bet tokia jau ta hipsteriška kaina.

Kaina visai adekvati kaip tokiai hipsteriškai vietai – už vabaliukus (2 porcijos), salotas su jautiena, noodles’us, alaus bokalą ir smoothie sumokėjome apie 21 Eur.

Kur išgerti?

P’yana Vishnya. Vietinių labai pamėgta vietelė, siūlanti tik vieną vienintelį gėrimą – 17% vyšnių likerį. Nors bijojau, kad sulips burna, gėrimas maloniai rūgštus, tad net ir nemėgstant tokių saldžių gėrimų, visai patiko. Gerą efektą suteikia ir aptarnavimas – barmenas pastato taureles, užpila gėrimo iki viršaus, liepia sriaubti, o po to įdeda likerio prisigėrusių vyšnių. VIeno malonumo kaina – 2 Eur.

Pink Room. Kokteilių baras, man patikęs dėl savo millenial pink kolorito interjere. Kokteiliai vidutiniški, kainos vidutiniškos, o mums ten pasirodžius žmonių nebuvo per daugiausia. Už mandresnį Spritzo variantą ir kažkokį dar vieną kokteilį (abu nepamenam kokį, nors tai buvo mūsų pirmas kokteilis tą vakarą) mokėjom apie 13 Eur.

Hangover. Restobaras su jaukia terasa, servinantis visai neprastus gėrimus. Ragavom miiiilžinišką pagirių kokteilį iš Corona alaus, laimo ir agurko bei braškinį kokteilį, kurio sudėties nepamenu. Patiko abu, bet pirmas tiek, kad pažadėjau sau kartoti namie. Sąskaita už du kokteilius –  16 Eur.

Tips & tricks

1. Nors Kijeve daug transporto pasirinkimo, mes nusprendėme visur keliauti paprasiausiu būdu – pėsčiomis ir Uberiu/Boltu. Nuo oro uosto iki Maidano sumokėjome apie 4 Eur, nuo Maidano iki Lesnaya turgaus – panašiai. Visos kitos sumos svyravo apie 3 Eur.
  2. Grynųjų keistis tikrai nereikia, nebent arbatpinigiams ir turgeliams. Mes dažniausiai tokioms reikmėms pasirenkame Revolut kortelę ir išsigryniname bankomate.
  3. Kalbos atžvilgiu, tai turbūt buvo juokingiausia kelionė. Draugas moka kalbėti rusiškai, bet skaityti – ne, o aš atvirkščiai – tik skaitau kirilicą, bet ne kiek nekalbu. Kadangi angliškai kalba ne visi, tokios žinios smarkiai pagelbėjo.

0 Shares
2 comments
    1. Rezervavomės per booking.com, bet gyvenom bute. Jeigu domina, galiu pasidalinti nuoroda, visas butas Maidano aikštėj apie 30€ nakčiai. 💁🏻‍♀️